MENÜ

Publications in scientific journals:

Szabó J, Vörös V, Molnár Cs, Fekete S, Tényi T, Osváth P. (2022): Az öngyilkossági rizikó becslése a klinikai gyakorlatban - A jelen kihívásai és a jövő perspektívái. Orvosi Hetilap; 163(22). p 863–870. https://doi.org/10.1556/650.2022.32464

Jávor, R., Révész, Gy., Séra, L., Szabó, J. (2021): A tehetség változó koncepciói. Magyar Pszichológiai Szemle, 76(2). p 259-290. https://doi.org/10.1556/0016.2021.00006

Szabó, J. (2020): How the Scientists Think about Their Reinforcement – A Comparative Study. Journal of Practical Studies in Education, 1 (2). p 16-25 https://doi.org/10.46809/jpse.v1i2.14

Szabó, J. & Fábián, B. (2020): Can Psychological Questionnaires Predict the Academic Talent during Higher Education Studies?. Journal of Studies in Education Vol. 10, No. 3. p 22–42. https://doi.org/10.5296/jse.v10i3.17018

Szabó, J., Révész, Gy., & Van-Dyke, D. J. (2020): The Most Important Attributes for Talented Students who want to be Scientists. Gifted Education International. Aug 2020 – OnlineFirst.  p 1-14 https://doi.org/10.1177/0261429420947092

Szabó, J. (2019): How Can Be Academic Talent Measured During Higher Education Studies? - An Exploratory Study. Higher Education Studies; Vol. 9, No. 4. p 200-214 doi:10.5539/hes.v9n4p200

Szabó, J., Révész, Gy. Juhász, I., & Inhóf, O. (2019): Az Episztemikus Kíváncsiság Kérdőív magyar adaptációja. Alkalmazott Pszichológia, 19 (3). p 103–116. DOI: 10.17627/AlkPszich.2019.3.103 (Title in English: Adaptation of Epistemic Curiosity Questionnaire to Hungarian population)

Szabó J., Révész Gy (2019): The most important talent-attributes in higher education talent-management – by the opinion of Hungarian talentmanagement administrators/ professionals; Advance Research Journal of Multidisciplinary Discoveries; 37 (3). p 17-21. http://www.journalresearchijf.com/wp-content/uploads/The-most-important-talent-attributes-in-higher-education-talent-management-PP-17-21.pdf

Szabó, J., Révész, Gy. (2018): Eternal Questions of Gifted Education from the Aspect of University Teachers. Journal for the Education of Gifted Young Scientists, 6 (1). p 43-67. DOI: http://dx.doi.org/10.17478/JEGYS.2018.72

Asztali nézet